De laatste weken Ecuador.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Winter - WaarBenJij.nu De laatste weken Ecuador.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Winter - WaarBenJij.nu

De laatste weken Ecuador..

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 December 2017 | Ecuador, Quito

Nadat m'n ouders weer terug naar Nederland gingen, moest ik mezelf toch ook nog wel een beetje op school focussen, aangezien de laatste examens, verslagen etc. er aan kwamen moest er toch ook nog een beetje geleerd worden. Gelukkig hebben we nog wel wat meegemaakt!

Even een weekendje rustiger aan doen, met veel school werk en wat feestjes hier en daar. Het was deze week Fiestas de Quito, waarin ze vieren dat Quito een stad is geworden, elk jaar zijn deze feesten. Door heel de stad zijn er activiteiten feestjes en rijden er Chiva's rond, waarin we tijdens Halloween een feestje hadden.
Op zaterdag ben ik een stuk gaan hardlopen in het park, maar ik bestefte me niet dat de weg naar het park vanaf mijn huis redelijk geblokkeerd was. Het leek wel de carnavals optocht op Kwadendamme. Na mijn rondje te hebben hardgelopen natuurlijk nog even gekeken, het leuke hier in Ecuador is dat er dan ook allemaal kraampjes staan waar mensen allerlei soorten eten en drinken verkopen, niet dat de kraampjes op een bepaalde plek staan, nee de verkopers staan overal random op verschillende plekken. En je kan serieus alles kopen wat je maar kan bedenken.
De volgende ochtend besloten we om nog één keer Rucu Pichincha op te gaan, voor de 4e keer. Deze keer iets anders aangezien er een aantal aan het trainen waren voor Cotopaxi, hebben we een aantal stukjes gejogd, dat is toch wel weer even wat anders op die hoogte. We waren dus al weer snel terug. En aangezien het overal feest was in de stad wilde ik dat natuurlijk ook nog wel even mee maken, een gratis concert in het park, dat kunnen we natuurlijk niet overslaan.
Met 1 artiest die we dachten te kennen, maar dan ook wel geteld 1 liedje 'la camisa negra'. Daarna werd het wel steeds leuker, een Ecuadoreaanse groep met alleen maar Ecuadoreaanse liedjes natuurlijk, iedereen begon salsa te dansen, was een geweldig zicht, en zelf natuurlijk ook nog even m'n best gedaan!

De dag erna ging niet helemaal soepel natuurlijk, maar we moesten weer gewoon naar school, met een extra dag vrij voor de fiestas.
Het een na laatste weekend alweer.. In dit weekend hebben we een Secret Santa avond gehad, waarbij iedereen cadeautjes voor elkaar koopt. Een hele gezellig avond en al een beetje 'n afsluiting met de exchange studenten van dit semester.
Op zaterdag besluiten we nog een keer naar Otavalo te gaan, omdat er een aantal kerst cadeautjes wilden kopen. En natuurlijk kon ik het niet laten om ook nog wat mee te nemen. Smiddags nog een keer naar het meer Cotocachi gegaan, waar we nu veel beter weer hadden dan de vorige keer! Stralende zon, echt prachtig voor een kleine hike.

De dag er na zijn we naar Cayambe gegaan. Een van de vulkanen hier in Ecuador. En misschien wel een van mijn favorieten. Met een pickup taxi werden we gebracht naar de refuge, bijna dan, aangezien de taxi het niet helemaal aan kon moesten we het laatste stuk lopen.. Eenmaal bij de refuge aangekomen konden we de prachtige gleicher al zien, echt een prachtige vulkaan.

De laatste week is aangebroken.. De laatste twee dagen school, en dan vakantie! Toch wel een gek idee. De laatste dagen nog wat dingen afgerond voor school zodat we het laatste weekend helemaal vrij zijn.
Dit weekend hebben we dan ook fantastisch besteed! Op vrijdag ochtend zijn we naar Iliniza northe gegaan, een berg waarvan de summit 5100m is. De eerste dag zijn we tot de refuge gelopen, een pittige tocht aangezien we 800m ophoog liepen. Eenmaal aangekomen bij de refuge hadden we het ijskoud en het is niet dat het in de refuge warmer is, nee het is een hutje zonder iets van warmte. Echter kon de man van de refuge wel een heerlijk avond maal voor ons maken waardoor we wat opwarden. Na het eten zijn we gelijk naar bed gegaan, 7 uur, met om 3 uur snachts de wekker, om naar de summit te lopen. Natuurlijk niks kunnen slapen maarja, we gingen toch met z'n 3e. Klimmen in het donker onder een sterrenhemel waar je U tegen zegt, WAUW! Prachtig, maar weer wel een pittige tocht, nog maar 400 meter omhoog maar wel alleen maar klimmen, en een beetje risico vol aangezien 1 van ons 3 de weg ongeveer wist. Toch zijn we maar 1 keer verkeerd gelopen. Eenmaal aangekomen bij de top om 5:45 hadden we een prachtig uitzicht. Het was zo helder, bijna geen wolken dus we konden alle vulkanen zien, prachtig.
Dit was misschien wel een van de beste hikes, aangezien het uitzicht zoo geweldig was, zo helder, zo'n mooie perfecte blauwe lucht wauw !

Savonds ben ik nog 1x uit geweest met een aantal vrienden, zeer gezellig natuurlijk. Zondag, het laatste avond maal denk ik. Met de groep vrienden waar ik het hele semester mee omgegaan ben zijn we uit eten geweest, om het semester af te sluiten. Echter kwamen we er weer achter dat het zondag was.. Ongeveer alle restaurants zijn gesloten op zondag dus het is zeer lastig om uberhaupt iets te vinden. Gelukkig nog wel wat kunnen vinden!
Daarna de avond afgesloten om naar de nieuwe Star Wars te gaan.

Vanavond vlieg ik naar Guayaquil, om daar één dag door te brengen en vervolgens vlieg ik naar Lima, waar ik Matthijs weer zal zien! Eindelijk na 4 maanden gaat ook ons avontuur door Peru en Bolivia beginnen! Ook hierover zal ik mijn blog bijhouden!

  • 18 December 2017 - 17:45

    Willyverbeek:

    Veel plezier in Peru en Bolivia Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Dit semester studeer ik in Quito, Ecuador. Om jullie op de hoogte te houden hou ik deze blog bij

Actief sinds 04 Sept. 2017
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 9893

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 21 Januari 2018

Ecuador

Landen bezocht: