weeral 3 weken verder.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Winter - WaarBenJij.nu weeral 3 weken verder.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Winter - WaarBenJij.nu

weeral 3 weken verder..

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 September 2017 | Ecuador, Quito

Ik zou eerder een blog schrijven dan na 3 weken, nou dat is mislukt. We zijn alweer 3 weken verder en heb weer veel te veel mee gemaakt dus het wordt weer een lange blog!

De dinsdag na mijn vorige blog hebben we ons als echte Ecuadoreanen gedragen, we zijn naar de voetbalwedstrijd Ecuador - Peru geweest. Met ons voetbal shirt van Ecuador naar het stadion. wat een beleving. Helaas hebben ze niet gewonnen (alweer niet..). Maar het was een mooie avond.

Helaas werd ik de dag er na ziek, een wc bezoek zat er niet meer in. Nadat ik 'n dag op bed heb gelegen toch maar naar de dokter gegaan, medicijnen gekregen en na één dag ging het al weer beter. Omdat ik natuurlijk niet in m'n bed kan blijven liggen en geen weekend wil missen, zijn we gaan wandelen in het Metropolicanpark midden in Quito, waarbij je een mooi uitzicht over Cumbaya, de plaats waar mijn school ligt.

De zaterdag voelde ik me gelukkig beter, deze dag hebben we dan ook goed besteed en zijn we naar Otavalo geweest. De kleurrijkste markt van Ecuador. Met alle Ecuadoreaanse spullen die je maar kunt bedenken, poncho's, lama truien, sierraden, tasjes en ga zo maar door.

Omdat ik toch een beetje mijn gemak moest houden heb ik de zondag maar aan mijn huiswerk besteed. Ik ben er nog steeds niet aan gewend dat ik zoveel huiswerk heb. Maar ook de docenten hier staan er van versteld hoe onze werkwijze, met één toets aan het einde van de periode, is en dat dat uberhaupt kan werken.

Na een weekje school is het weekend weer aangebroken dus kunnen we weer wat gaan zien van het land. Dit keer op naar Baños. Na 4 uur in de bus en veel te lang lopen voor mijn idee eindelijk het hostel bereikt. Die middag gelijk een van de leukste activiteiten gedaan, we zijn met een grote groep exchange studenten gaan Raften. Alles was inbegrepen, incl. een turnover flip. Op de terugweg de bus op zijn kop gezet met zijn allen, was een super ervaring.
Baños is een actief en party dorp, dus na het raften met een party bus naar het uitzicht punt over Baños geweest.
De volgende ochtend er weer vroeg uit, wekker om 5uur om naar de warmte baden van Baños te gaan. Heerlijk wakker worden.
Hier ontmoeten we een docent van een schol ergens uit Ecuador, hij was Baños aan zijn studenten laten zien, omdat hij nog een aantal plekken over had in zijn bus vroeg hij of we die dag met hem mee wilden. Nadat we de woorden jungle en gratis hoorden besloten we dit toch maar te doen.
Na een half uur in de bus, stopten we bij de watervallen, leuk om te zien, jammer dat we hiervoor een uur in de regen hebben moeten staan. aangezien Ecuadoreanen altijd optijd zijn.. niet dus het leven bestaat hier regelmatig uit wachten en dat hebben we meegekregen die dag.
Vervolgens onze busreis voortgezet naar de amazone, Puyo, na 'n uurtje te hebben geslapen zijn we weer fris en fruitig om hier een rondje te maken door de jungle. Daarna werden we naar een zwembad gebracht met een golfbad en glijbanen, we waren allemaal weer even kind. Vervolgens weer terug naar Baños en de dag afgesloten met een goed avondje stappen met de exchange studenten.

De dag er na toch maar even een beetje geslapen, vervolgens naar 'de schommel van het einde van de wereld' geweest. Het was erg bewolkt maar leuk om daar even te schommelen. Nadat we een goede deal konden maken met een taxi chauffeuze heeft ze ons naar één van de grootste watervallen van Ecuador gebracht. Hier hebben we twee hikes gedaan, wat eindigde onder de waterval. Een prachtweekend om zo af te sluiten, genoten en op naar het volgende!

Eindelijk het is weer vrijdag, we hebben er even op moeten wachten, doordat ik ziek was, maar dan toch uiteindelijk de Quilotoa loop. Nadat ik er heel wat over had gelezen moest het toch echt wel geweldig zijn. Vrijdag ochtend met de bus naar Sigchos, hier onze eerste hike gemaakt naar Isinlivi. Doormiddel van een beschrijving op internet zouden we onze weg kunnen vinden. Het was een speurtocht, bij het lege zwembad ga naar links, vervolgens na het schooltje en de kerk ga naar rechts. Met zulke aanwijzingen moesten we het doen, en gek genoeg klopte het allemaal nog ook. het laatste deel ging helaas niet geheel soepel. Aangezien ik op zulke dagen een ster in eten ben, schiet dat er wel eens bij in. Toch is dat niet zo verstandig blijkt, in de bergen wandelen, warme zon op je hoofd en amper eten, dan wordt het toch even zwart voor je ogen. Na een half uur zag ik het weer een beetje zitten om de tocht voort te zetten, gelukkig werd mijn backpack gedragen tot aan het hostel, arme Duitser.. In het hostel aangekomen konden we bijkomen in de Jacuzzi, geweldig hostel met een prachtig uitzicht en enorm leuke mensen leren kennen!

De volgende ochtend onze tocht voort gezet naar Chugchilán, weer een pittig tochtje 6 uur wandelen door de bergen. Maar deze wandel tocht met mensen uit het hostel kunnen maken, geweldige mensen! Deze dag wist ik weer een beetje meer waarom ik deze tocht wilde maken. Wat een uitzichten wat een natuur, prachtig!! Het laatste stuk was enkel maar op en over de saaie weg op het einde hoor je niemand.. Vervolgens weer een leuk hostel gevonden, waar bijna iedereen van het vorige hostel ook verbleef. Gezellige avond gehad. aangezien er in de hostels en in de bergen geen bereik is, vermaken we onszelf deze avond met een potje Jenga.. en ik kan je vertellen dat is behoorlijk spannend..

De laatste dag van de loop, op naar het einde Quilotoa! Deze dag was eerst naar beneden de canyon in, maar helaas moet je deze dan ook weer heelmaal uit lopen om bij de top te komen. De dag bestond dus voornamelijk uit een klim. maar ook vandaag weer prachtige uitzichten! En dan eindelijk aangekomen bij ons doel; Quilotoa, een prachtig meer wauw!! Na 6 uur wandelen weer terug naar Quito. En dan start er weer een nieuwe week van school.

Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn blog, en uitkijken naar mijn volgende.

  • 25 September 2017 - 08:55

    Rosan:

    Super leuk annie, om je avonturen zo te volgen xx

  • 25 September 2017 - 11:34

    Lou:

    Zo te lezen is het daar echt geweldig!
    Ik ben benieuwd naar alle nieuwe verhalen!
    Have fun! XXX

  • 25 September 2017 - 17:33

    Willy Verbeek:

    hoi anne zo beleef je nog eens wat.leuk geschreven .das wat anders dan achter de kassa bij piet .nog veel plezier gr willy

  • 25 September 2017 - 18:54

    Wino Van Iersel:

    Leuk en mooi geschreven, leest lekker weg!
    Nog veel plezier daar.

  • 29 September 2017 - 00:08

    Kirsten:

    Zo geweldig Annie, je verhalen! Ik lees ze iedere keer weer met veel plezier! Je genietertje lekker aan laten staan en ik kijk weeral uit naar je volgende! XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Dit semester studeer ik in Quito, Ecuador. Om jullie op de hoogte te houden hou ik deze blog bij

Actief sinds 04 Sept. 2017
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 9906

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 21 Januari 2018

Ecuador

Landen bezocht: